AM 780

Ponieważ wypornościowy kadłub Am 780, z doczepianym, benzynowym (zaburtowym) silnikiem Yamaha 30 KM, na wodzie nie rozwinie większej prędkości niż 15km/h do jego prowadzenia nie są wymagane żadne uprawnienia po Polskich wodach śródlądowych. Konstrukcja została zaprojektowana przez Am Yacht w Ostródzie. Dostosowany tak, żeby móc w zasadzie zamontować w nim dowolne urządzenia jachtowe. Na dziobie znajduje się specjalnie dostosowany do tej łodzi ster strumieniowy Lewmar o mocy 2.2 KW. Echosonda z nawigacją, czujnikiem temperatury i prędkościomierzem marki Lowrance zamontowanym na przy fotelu sternika. Na pulpicie sterówki wkomponowane zostały zegary i wskaźniki, sternik za ich pomocą kontroluje obroty silnika, prędkość, stan paliwa i świeżej wody.
Przyciskiem przy kole sterowym uruchamia sygnał dźwiękowy w chwili gdy jest potrzeba zwrócenia uwagi o swojej obecności. Jednym z najważniejszych pomieszczeń na łodzi jest mesa- miejsce służące jako jadalnia, miejsce do wspólnego odpoczynku czy zebrań załogi. Przy samej mesie znajduje się też kambuz z dwupalnikową kuchenką, lodówką, zlewem i telewizorem 12 V Ferguson. W chłodniejsze dni i noce z pomocą załodze przychodzi piec Truma Combi, który za pomocą gazu bądź prądu 230 V ogrzewa pomieszczenia wewnątrz kabiny a także w kokpicie , przy szczelnie zamkniętym Cabrio. W słoneczne dni załoganci wypoczywają na materacach służących do opalania się znajdujących się na sundecku , bądź w kokpicie na wygodnej kanapie w kształcie podkowy przy specjalnie dopasowanym stoliku jachtowym.